Coca-Cola, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları sürecinde verdiği destek nedeniyle dünya çapında geniş çaplı boykotlarla karşı karşıya kaldı. Bu durum, şirketin finansal sonuçlarına da doğrudan yansıdı.
Türkiye ve dünyada satışlar geriledi
Şirket tarafından açıklanan 2024 yılı mali verilerine göre, küresel çapta net satış gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 5,6 oranında düşerken, Türkiye’deki kayıp yüzde 7,5 seviyesinde gerçekleşti. Toplam satış hacmi ise yüzde 2,2 oranında azalarak 1,5 milyar ünite kasaya geriledi.
CEO’dan açıklama
Coca-Cola CEO’su Karim Yahi, yaşanan ekonomik ve jeopolitik zorluklara değinerek, şirketin toparlanma sürecinde olduğunu ve yeni yatırımlarla büyümeyi hedeflediklerini belirtti. Türkiye’deki hacim artışının yalnızca yüzde 0,1 seviyesinde kaldığı ifade edilirken, boykotun şirket üzerindeki etkisinin sürdüğü vurgulandı.
İsrail’in Gazze’deki saldırıları nedeniyle başta İslam dünyası olmak üzere birçok ülkede Coca-Cola ve İsrail bağlantılı diğer firmalar boykot ediliyor.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI