Gündem

2024'te Türkiye en çok hangi sektörlerden şikayet etti? Şikayetvar raporu verileri açıklandı


Şikayetvar 2024 raporu açıklandı
Tüketicilerin markalar hakkında şikayetlerini paylaştığı Şikayetvar, 2024 yılına ait verilerini kamuoyuna duyurdu. Yıl boyunca en fazla şikayet, e-ticaret sektörüne yöneltilirken, dijital içerik platformları, finans ve iletişim sektörleri de en çok şikayet alan sektörler arasında yer aldı. Şikayetvar, platformda aylık ortalama 28 milyon ziyaret olduğunu ve 3 milyon 188 bin 999 şikayetinin çözüme kavuşturulduğunu açıkladı. Kullanıcı sayısı ise 12 milyon 619 bin 829’a yükseldi.

E-ticaret sektörü zirvede
Şikayetvar verilerine göre, 2024’te e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayetle ilk sırada yer aldı. Bunu, dijital içerik platformları 354 bin 994 şikayetle takip ederken, finans sektörü 339 bin 501, iletişim sektörü ise 291 bin 941 şikayet aldı. Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım da sıkça şikayet edilen diğer sektörler oldu.

Kargo sektörü en çok şikayet alan kategori
2024 yılına kategori bazında bakıldığında, kargo sektörü 156 bin 449 şikayetle ilk sıraya yerleşti. Özel bankalar, 149 bin 43 şikayetle ikinci, GSM operatörleri ise 146 bin 142 şikayetle üçüncü sırada yer aldı.

E-ticarette sorunlu başlıklar
E-ticaret sektöründe kullanıcıların şikayetleri arasında, sipariş edilen ürünün hiçbir gerekçe gösterilmeden iptal edilmesi ve sonrasında daha yüksek fiyatla satışa sunulması, görsellerle uyuşmayan ya da kalitesiz ürünlerin teslim edilmesi gibi durumlar öne çıktı. Ayrıca geç teslimatlar, kargodaki aksaklıklar, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün gönderimi de sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer aldı.

En çok yorumlanan firmalar
Şikayetvar verilerine göre, 2024’te en çok yorumlanan sektörler arasında vize aracılık ve danışmanlık firmaları zirveye yerleşti. Otomobil firmaları, dolandırıcılık kategorisi ve pazaryeri siteleri de diğer yorumlanan alanlar oldu.

Instagram en çok ziyaret edilen marka oldu
Şikayetvar, en çok şikayet alan markaları açıklamadı ancak en çok ziyaret edilen markaları paylaştı. 2024’te Instagram 2 milyon 814 bin 768 ziyaretle birinci sıraya yerleşirken, Türk Telekom 2 milyon 783 bin 29 ziyaretle ikinci, Akbank ise 2 milyon 352 bin 942 ziyaretle üçüncü sırada yer aldı.

Dolandırıcılık şikayetlerinde artış
Raporda, dolandırıcılık şikayetlerinin 2024’te yüzde 44 oranında arttığına dikkat çekildi. Evde paketleme dolandırıcılığı 11 bin 438 şikayetle ilk sırada yer alırken, burs vaadiyle yapılan dolandırıcılıklar ise 7 bin 590 şikayetle ikinci sırada konumlandı. Bu dolandırıcılıklar, önceki yıla göre yüzde 67 oranında bir artış gösterdi. Ayrıca dava veya icra içerikli yanıltıcı SMS’ler, sahte bahis siteleri ve sahte web sitesi dolandırıcılığı da en çok şikayet edilen yöntemler arasında bulunuyor.

CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI